ارزیابی اثرات تبلیغات تجاری و پیشبرد فروش بر خلق و حفظ ارزش ویژه برند

ارزیابی اثرات تبلیغات تجاری و پیشبرد فروش بر خلق و حفظ ارزش ویژه برند

ارزش ویژه برند
ارزش ویژه برند شرکت پارس خزر
خلق و نگهداری ارزش ویژه برند
تاثیر فعالیت های ترفیع بر خلق و نگهداری ارزش ویژه برند
اثرات تبلیغات تجاری بر خلق و حفظ ارزش ویژه برند
اثرات پیشبرد فروش بر خلق و حفظ ارزش ویژه برند
پایان نامه تاثیر فعالیت های ترفیع بر ارزش ویژه برند

رفتن به سایت اصلی

دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد رشته مدیریت بازرگانی

ارزیابی اثرات تبلیغات تجاری و پیشبرد فروش بر خلق و حفظ ارزش ویژه برند

(شرکت لوازم خانگی پارس خزر)

 

 

 

 

 

 

 مقدمه

نقش برند ها در شناسایی محصولات شرکت در بازارهای رو به گسترش امروزی، نقشی انکارناپذیر است (پرهیزگار و عابد، 1391). امروزه ایجاد برندهای قدرتمند به یکی از اساسی ترین دغدغه های مدیران شرکت ها مبدل شده است که ضمن عمل به وعده ها و تعهدات، قدرت توانمندی های شرکت را در طول زمان ارتقاء دهند (اسداله و همکاران، 1390).

برندها از زمره با ارزش ترین دارایی های شرکت ها محسوب می شوند، توجه به مفاهیمی چون برند، مدیریت آن و ارزش ویژه نام تجاری، سبب دستیابی به جایگاهی مناسب در اذهان مشتریان می گردد (پرهیزگار و عابد، 1391) و امروزه شرکت های موفق نشان داده اند که برای دستیابی به مزیت رقابتی پایدار، توجه به برندسازی و ارزش ویژه برند، ضروری و حیاتی می باشد (دیواندری و همکاران، 1390).

 

در سال های اخیر موضوع ارزش ویژه برند توجه محققان حوزه ی بازاریابی را بسیار به خود جلب کرده است. مطابق نظر آکر  (1996)، ارزش ویژه برند، تفاوت قیمتی را که یک برند قوی در مقایسه با یک برند متوسط در فروش خود جذب می کند، نشان می دهد. از این رو ارزش ویژه برند به عنوان معیاری برای سنجش قدرت برندها و نیز شرکت ها پیشنهاد می گردد (اسداله و همکاران، 1390).

 

یکی از دلایل محبوبیت ارزش ویژه برند، نقش استراتژیک و پر اهمیت آن در کسب مزیت رقابتی و تصمیمات استراتژیک مدیریتی می باشد. زمانی که ارزش ویژه برند به طور صحیح و موضوعی مورد ارزیابی قرار گیرد، استاندارد مناسبی برای اندازه گیری تاثیر مداوم تصمیمات بازاریابی می باشد (Atilgan et al.., 2005). ساخت و ایجاد ارزش ویژه برند، هدف ارزشمندی در بازاریابی است از این رو که می تواند ضامن موفقیت های بیشتر و درآمدهای روزافزون باشد (Yoo, 2009 ).برخی از محققین دریافته اند که فعالیت های ترفیع، اثر مثبتی بر ارزش ویژه برند دارند. قرار گرفتن مصرف کنندگان در معرض فعالیت های ترفیع مکرر یک برند، می تواند به سطوح بالاتر ارزش ویژه برند منجر شود که از طریق افزایش آگاهی برند مصرف کننده، توسعه تداعی های مطلوب و بهبود ادراکات کیفیتی حاصل می گردد ( Pappu et al.., 2008 ). در نتیجه هدف اصلی پژوهش حاضر عبارت است از بررسی تاثیر فعالیت های ترفیع بر خلق و نگهداری ارزش ویژه برند شرکت پارس خزر.

 

 

 

کلمات کلیدی:

ارزش ویژه برند

شرکت پارس خزر

فعالیت های ترفیع

خلق و نگهداری ارزش ویژه برند

 

 

 

 

 

 

بیان مساله

دانشگاهیان و بازاریابان حرفه ای به ارزش ویژه برند به عنوان سکویی برای ساختن مزیت های رقابتی، جریان های درآمدهای آینده و ثروت سهامداران توجه کرده اند. برخی از محققان نیز به این نتیجه رسیده اند که ارزش ویژه برند محصولات، سودها آینده و جریانات نقدی بلندمدت را به طور مثبتی تحت تاثیر قرار می دهد (Kim et al.., 2003). اهمیت ارزش ویژه برند، عواید فراوانی برای شرکت هایی که مالک برندها هستند، در بر دارد. سالومون و استوارت  (1999)، بیان کرده اند که ارزش ویژه برند برای شرکت، مزیت رقابتی فراهم می سازد زیرا به برند قدرت می بخشد تا سهم بیشتری از بازار را به دست آورد و حفظ نماید و با قیمت و حاشیه ی سودهای بیشتر بفروشد (Jung et al.., 2008). سطح های بالاتر ارزش ویژه برند به ترجیحات و قصدهای خرید بالاتر مصرف کننده منتهی می گردد و همچنین برگشت های موجودی بالاتری را نیز در پی دارد (Pappu et al.., 2005 ).

 

ارزش ویژه برند، سازمان ها را قادر می سازد که علاوه بر حفظ سهم بازار خود، مبلغ بیشتری را نیز در ازای برند خود مطالبه نمایند (Lee and Back, 2009). در واقع ارزش ویژه برند، باعث افزایش کارایی برنامه های بازاریابی می شود، مخارج و هزینه های فعالیت های ترفیعی را کاهش می دهد و از طریق گسترش برند، سکویی برای رشد و توسعه آن ایجاد می نماید. بنابراین ارزش ویژه برند می تواند باعث افزایش سهم بازار و افزایش سودآوری شده و برای سازمان جریان نقدی ایجاد نماید. در سال 1989، موسسه علمی بازاریابی، ارزش ویژه برند را به عنوان ارزشی تعریف می کند که به وسیله ی نام برند، افزوده می گردد و در بازار به عنوان حاشیه های سود و سهم های بازار بیشتر پاداش داده می شود که می تواند توسط مشتریان و اعضای زنجیره تامین به عنوان دارایی مالی و نیز مجموعه ای از تداعی ها و رفتارهای مطلوب دیده شود (Yasin et al.., 2007).

 

در حقیقت، ساخت ارزش ویژه برند، هدف ارزشمندی در بازاریابی می باشد زیرا می تواند ضامن موفقیت ها و درآمدهای بی شماری باشد (Yoo, 2009). بازاریابان به ارزش ویژه برند به عنوان سازنده ی شهرت و یا قدرت برند (شامل: آگاهی، آشنایی، سطوح اعتبار و وجه تمایز با برندهای رقیب در ذهن مصرف کننده) اشاره کرده اند(Delgado-Ballester, 2008). ارزش ویژه برند، احتمال انتخاب برند را افزایش داده و منجر به وفاداری مشتری به یک برند خاص می شود (Rajh, 2005).به زعم آکر (1991)، ارزش ویژه برند یک مفهوم چند بعدی است و چهار بعد پراهمیت آن عبارتند از: آگاهی از برند، کیفیت درک شده، تداعی های برند و وفاداری برند (Lee and Back, 2010).

 

ارزش ویژه برند بالا سبب می شود که مصرف کنندگان به ادعاهای بیش از اندازه ی فعالیت های ترفیع، با احتمال بیشتری اعتقاد یابند و نیز ارزش ویژه برند بالا، اثرات منفی انتخاب مشتریان از ترفیعات فروش غیرجذاب را کاهش می دهد و در نهایت، ارزش ویژه برند بالا، استنباط های منفی پس از افزایش قیمت را محدود می کند (Walf et al.., 2005). در مجموع می توان گفت که ارزش ویژه برند، ارزش را برای مشتری می افزاید، برای ایجاد و خلق موقعیت های رقابتی قابل دفاع، کمک می کند، مصرف کنندگان را نسبت به فعالیت های ترفیع و ترفیعات، پذیراتر می سازد و نفوذ در بازارها را تسریع می بخشد (Delgado-Ballester et al.., 2005).

همانظور که ذکر شد، کارشناسان و صاحبان صنایع، ارزش ویژه برند را به عنوان یک موضوع پر اهمیت شناخته اند. زیرا عناصر ارزش ویژه برند تاثیر مثبت و معناداری بر روی ادراک مصرف کنندگان و رفتارهای خرید ایشان دارد. بنابراین، شرکت ها نیازمند توسعه ی استراتژی هایی هستند که رشد ارزش ویژه برند را تشویق و تقویت نمایند. تحقیقات نشان می دهند که عناصر آمیخته ی بازاریابی نقشی کلیدی در ایجاد و حفظ ارزش ویژه برند، ایفا می کنند(Buil et al.., 2013).

 

فعالیت های آمیخته بازاریابی و به خصوص فعالیت های ترفیع، می توانند ادراک مصرف کنندگان درخصوص برند را تحت تاثیر قرار دهند. این عناصر به این منظور دارای اهمیت فراوانی هستند که نه تنها با ارزش ویژه برند در ارتباط مستقیم بوده بلکه در کنترل شرکت نیز قرار دارند و بازاریابان قادرند با مدیریت صحیح این عناصر ارزش ویژه برند را رشد داده و تقویت نمایند. در حقیقت می توان گفت که، عناصر آمیخته ی بازاریابی، ارزش ویژه ادراکات مصرف کننده نسبت به برندها را تحت تاثیر قرار می دهد. برای مثال: یو (2002)، به این نتیجه رسید که گستردگی توزیع و هزینه های فعالیت های ترفیع به طور مثبتی ارزش ویژه برند را تحت تاثیر قرار می دهند (Pappu et al.., 2008 ). دو عنصر بسیار پراهمیت فعالیت های ترفیع، تبلیغات تجاری و فعالیت های پیشبرد فروش می باشند و به نظر می رسد که در مقایسه با سایر عناصر مرتبط با ترفیع محصولات بیشترین تاثیر را بر روی خلق و نگهداری ارزش ویژه برند داشته باشند (West and Prendegast, 2009).

 

برخی از محققین دریافته اند که فعالیت های ترفیع، اثر مثبتی بر ارزش ویژه برند دارند. قرار گرفتن مصرف کنندگان در معرض فعالیت های ترفیع مکرر یک برند، می تواند به سطوح بالاتر ارزش ویژه برند منجر شود که از طریق افزایش آگاهی برند مصرف کننده، توسعه تداعی های مطلوب و بهبود ادراکات کیفیتی حاصل می گردد (Pappu et al.., 2008) لاو و مهر  (2000)، گزارش داده اند که شرکت هایی که بودجه های بالاتری به فعالیت های ترفیع در ارتباط با پیشبرد فروش اختصاص می دهند، مشتریان بیشتری جذب می کنند که این مشتریان، نگرش های مطلوب تر و ارزش ویژه برند قوی تری دارند و به همان اندازه سهم بازار، بالاتر رفته و سودها نیز افزایش می یابند (Teo and Tan, 2002). به گفته ی یو و دانتو  (2002)، ارزش ویژه برند با قوت گرفتن ابعاد ارزش ویژه برند، ایجاد، حفظ و گسترش داده می شود که نتیجه ی فعالیت های بازاریابی بخصوصی می باشد (Yoo and Donthu, 2002). در مجموع، بیشتر تحقیقات ارزش ویژه برند بر متغیرهای آمیخته ی بازاریابی مانند فعالیت های ترفیع، توزیع، قیمت و کیفیت محصول به عنوان عوامل تاثیرگذار بر ارزش ویژه برند؛ تمرکز کرده اند (Yasin et al.., 2007).

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

فصل اول:کلیّات تحقیق 7

1-1) مقدمه 7

1-2) بیان مساله 8

1-3) اهمیت و ضرورت تحقیق 13

1-4) اهداف تحقیق 14

1-5) چارچوب نظری تحقیق 14

شکل1) مدل مفهومی تحقیق 21

1-7) فرضیه های تحقیق 22

1-8) تعاریف مفهومی و عملیاتی متغیرهای تحقیق 23

1-9) قلمرو تحقیق 25

1-9-2) قلمرو مكانی 26

1-9-3) قلمرو زمانی 26

 

فصل دوم:ادبیات و پیشینه تحقیق 27

بخش اول:ارزش ویژه برند 29

2-1) مقدمه 29

2-1-1) تاریخچه ی شکل گیری مفهوم برند 30

2-1-2) اهمیت برند 32

2-1-3) تعریف و تشریح برند 34

2-1-4) تصویر برند 37

2-1-5) ارزش ویژه برند 38

2-1-5-1) ارزش ویژه برند مالی 40

2-1-5-2) ارزش ویژه برند مبتنی بر مصرف کننده 41

2-1-6) ضرورت خلق و حفظ ارزش ویژه برند 43

2-1-7) ابعاد ارزش ویژه برند 47

• وفاداری به برند 47

• آگاهی از برند 48

• کیفیت ادراک شده 49

• تداعی برند 50

2-1-8) مزایای ارزش ویژه برند 51

• مزایای ارزش ویژه برند برای شرکت 51

2-1-9) عوامل موثر بر ارزش ویژه برند 55

2-1-10) مدل های ارزش ویژه برند 56

• مدل ارزش ویژه برند آکر 57

شکل 2-3-1) مدل دانش برند کلر 60

شکل 2-3-2) مدل ارزش ویژه برند آکر 62

شکل 2-3-3) ابعاد ارزش ویژه برند مدل آکر 64

نمودار 2-3-1) تشریح مدل ارزش ویژه برند آکر 65

• مدل ارزش ویژه برند یو و همکاران 66

شکل 2-3-4) مدل ارزش ویژه برند یو و همکاران 66

• هرم ارزش ویژه برند مشتری محور کلر 67

شکل 2-3-5) هرم ارزش ویژه برند کلر 68

2-1-11) آمیخته ی بازاریابی و ارزش ویژه برند 69

بخش دوم:فعالیتهای ترفیع 72

2-2-1) تعریف ترفیع 73

• تبلیغات 75

• روابط عمومی 76

• فروش شخصی 77

• بازاریابی مستقیم 77

2-2-1-1) شیوه های نوین ترفیع 78

• ارتباطات شفاهی 78

• بازاریابی پارتیزانی 79

• بازاریابی الکترونیکی 80

• بازاریابی از طریق تلفن همراه 80

• بازاریابی ویروسی 80

جدول 2-1-1) جمع بندی شیوه های ترفیع 81

2-2-3) تعریف تبلیغات 83

تبلیغات مستقیم 87

2-2-3-1) تاریخچه تبلیغات در ایران وجهان 88

2) نشانه ها و تبلیغ روی دیوارها 90

3) جارچی های شهر 90

2-2-3-1-1) تاریخچه تبلیغات در ایران 91

2-2-3-2) جذابیت های تبلیغات 94

2-2-3-3) ابزار تبلیغات بازرگانی 98

2-2-3-5) ده فرمان تبلیغات 109

2-2-3-6) استفاده از تبلیغات در تلویزیون 111

2-2-3-7) استفاده از تبلیغات در رادیو 117

2-2-3-8) مزایا و معایب تبلیغات بازرگانی 117

2-2-3-9) تاثیر تبلیغات بر متغیرهای اقتصادی 119

2-2-3-10) تاثیر تبلیغات بازرگانی بر رفتار مصرف کننده 120

2-2-4) فعالیت های پیشبرد فروش 122

2-2-4-1) انواع پیشبرد فروش مصرف کننده 124

2-2-4-2) اهداف پیشبرد فروش 124

2-2-4-3) مزایای پیشبرد فروش 125

2-2-4-4) ابزارهای پیشبرد فروش مصرف کننده 127

2-2-4-5) آینده ی پیشبرد فروش 133

 

بخش سوم:پیشینه تحقیق 135

 

فصل سوم:روش اجرای تحقیق 148

3-1) مقدمه 148

3-2) فرآیند اجرای تحقیق 150

3-3) روش اجرای تحقیق 150

3-4) جامعه آماری 151

3-5) روش نمونه گیری و برآورد حجم نمونه 152

3-6) روش گرد آوری داده ها و اطلاعات 153

3-7) ابزار گردآوری اطلاعات 153

3-8) روایی و پایایی ابزار اندازه گیری 155

3-8-2) پایایی 156

جدول شماره 3-2)  درصدآلفای کرونباخ 158

3-9) روش های آماری تجزیه و تحلیل داده ها و اطلاعات 159

 

فصل چهارم:تجزیه و تحلیل داده ها 160

4-1) مقدمه 161

4-2) توصیف متغیر های جمعیت شناختی پاسخ دهندگان 162

جدول4-1) توصیف جنسیت پاسخ دهندگان 162

نمودار4-1) نمودار دایره ای جنسیت پاسخ دهندگان 162

با توجّه به جدول و نمودار 4-1 مشاهده می شود که جنسیت 5/31 درصد از پاسخ دهندگان زن و 5/68 درصد نیز مرد می باشند. 162

جدول4-2) سن پاسخ دهندگان 163

4-3) توصیف متغیر های تحقیق 165

نمودار4-4) هیستوگرام  متغیر تبلیغات بازرگانی 165

جدول4-5) توصیف متغیر فعالیت های پیشبرد فروش 166

نمودار4-5) هیستوگرام  متغیر فعالیت های پیشبرد فروش 166

جدول4-6) توصیف متغیر ارزش ویژه برند 168

نمودار4-6) هیستوگرام  متغیر ارزش ویژه برند 168

 توصیف متغیر آگاهی از برند 170

نمودار4-7) هیستوگرام  متغیر آگاهی از برند 170

جدول4-8) توصیف متغیر کیفیت ادراک شده 171

نمودار4-8) هیستوگرام  متغیر کیفیت ادراک شده 171

 توصیف متغیر وفاداری به برند 173

جدول4-10) توصیف متغیر وفاداری به برند 173

نمودار4-10) هیستوگرام  متغیر وفاداری به برند 173

4-4)  آزمون فرضیات تحقیق 174

جدول 4-  11) آزمون رگرسیون بین تبلیغات تجاری و ارزش ویژه برند 174

جدول4-  12 ) آزمون رگرسیون بین فعالیت های پیشبرد فروش و ارزش ویژه برند 175

فرضیه های فرعی 177

1-1) ادراک مشتریان از تبلیغات تجاری شرکت بر آگاهی از برند تاثیر دارد. 177

جدول4-  13 ) آزمون رگرسیون بین تبلیغات تجاری و آگاهی از برند 177

1-2) ادراک مشتریان از تبلیغات تجاری شرکت بر کیفیت درک شده تاثیر دارد. 179

جدول4-  14 ) آزمون رگرسیون بین تبلیغات تجاری و کیفیت ادراک شده 179

1-3) ادراک مشتریان از تبلیغات تجاری شرکت بر تداعی های برند تاثیر دارد. 181

1-4) ادراک مشتریان از تبلیغات تجاری شرکت بر وفاداری برند تاثیر دارد. 183

جدول4-  16 ) آزمون رگرسیون بین تبلیغات تجاری و وفاداری به برند 183

جدول4-  17 ) آزمون رگرسیون بین فعالیت های پیشبرد فروش و آگاهی از برند 185

2-2) ادراک مشتریان از فعالیتهای پیشبرد فروش شرکت بر کیفیت درک شده تاثیر دارد. 186

جدول4-  18 ) آزمون رگرسیون بین فعالیت های پیشبرد فروش و کیفیت درک شده 186

2-3) ادراک مشتریان از فعالیتهای پیشبرد فروش شرکت بر تداعی های برند تاثیر دارد. 188

جدول4-  19 ) آزمون رگرسیون بین فعالیت های پیشبرد فروش و تداعی های برند 188

2-4) ادراک مشتریان از فعالیتهای پیشبرد فروش شرکت بر وفاداری به برند تاثیر دارد. 190

جدول4-  20 ) آزمون رگرسیون بین فعالیت های پیشبرد فروش و وفاداری به برند 190

 

فصل پنجم:نتیجه گیری و پیشنهادات 191

5-1) مقدمه 192

5-2) خلاصه تحقیق 192

5-3) نتایج آمار توصیفی 194

ب) توصیف متغیرهای تحقیق: 195

5-4) نتایج حاصل از آمار استنباطی 197

5-5) مقایسه نتایج حاصل از آزمون فرضیات با مطالعات انجام شده 199

5-7) پیشنهادات مبتنی بر یافته های تحقیق 200

5-7-1) پیشنهادات درخصوص فرضیه اصلی اول (تبلیغات تجاری) 200

5-9) محدودیت های تحقیق 207

 

فهرست منابع و مآخذ: 210

منابع لاتین: 216

پیوست 228

پیوست شماره 2: خروجی های نرم افزار 232

پیوست شماره 3: خلاصه وضعیت 245

 

 

 

  • دانلود پاورپوینت ایل بختیاری

    دانلود پاورپوینت ایل بختیاری رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت ایل بختیاری جهت رشته تاریخ در 18 اسلاید و با فرمت pptx  بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش       ایل بختیاری، از قدیمی‌ترین ایلات فلات ایران…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق ابرازگری هیجانی 78 صفحه

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق ابرازگری هیجانی 78 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه ابرازگری هیجانی مبانی نظری ابرازگری هیجانی پیشینه تحقیق ابرازگری هیجانی پیشینه داخلی ابرازگری هیجانی پیشینه خارجی ابرازگری هیجانی پیشینه پژوهش ابرازگری هیجانی پیشینه نظری…

  • پاورپوینت فیزیک پایه 1 و حل مسائل فیزیک مکانیک

    پاورپوینت فیزیک پایه 1 و حل مسائل فیزیک مکانیک پاورپوینت فیزیک پاورپوینت فیزیک پایه 1 دانلود پاورپوینت فیزیک پایه 1 پاورپوینت حل مسائل فیزیک پاورپوینت حل مسائل فیزیک مکانیک رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت فیزیک پایه 1 و حل…

  • دانلود تحقیق توانمند سازی و رویکردهای آن با فرمت ورد

    دانلود تحقیق توانمند سازی و رویکردهای آن با فرمت ورد رفتن به سايت اصلي هدف از این تحقیق بررسی توانمند سازی و رویکردهای آن با فرمت docx در قالب 33 صفحه ورد بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق ابعاد شادکامی

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق ابعاد شادکامی کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه ابعاد شادکامی مبانی نظری ابعاد شادکامی پیشینه تحقیق ابعاد شادکامی پیشینه داخلی ابعاد شادکامی پیشینه خارجی ابعاد شادکامی پیشینه پژوهش ابعاد شادکامی پیشینه نظری ابعاد شادکامی…

  • پاورپوینت وظایف پرستار سیار یا سیرکولر Circuler Nurse

    پاورپوینت وظایف پرستار سیار یا سیرکولر Circuler Nurse رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت آشنایی با وظایف پرستار سیرکولر Circuler Nurse جهت رشته پرستاری در قالب 17 اسلاید و با فرمت pptx به صورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش    …

  • پاورپوینت روشهای ضدعفونی وگندزدایی

    پاورپوینت روشهای ضدعفونی وگندزدایی پاورپوینت مواد ضدعفونی کننده دست پاورپوینت مواد ضدعفونی کننده بیمارستانی پاورپوینت مواد ضدعفونی کننده خاک و کود پاورپوینت مواد ضدعفونی کننده هوا پاورپوینت مواد ضدعفونی کننده طبیعی رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت روشهای ضدعفونی وگندزدایی…

  • مطالعه ساختار و نظام‌های مدیریت منابع انسانی شهرداری ممفیس

    مطالعه ساختار و نظام‌های مدیریت منابع انسانی شهرداری ممفیس منابع انسانی مدیریت منابع انسانی نظامهای مدیریت منابع انسانی ساختار مدیریت منابع انسانی شهرداری شهرداری ممفیس مدیریت عملكرد شاخص‌های ارزیابی مطالعه ساختار و نظامهای مدیریت منابع انسانی شهرداری ممفیس رفتن به…

  • اندازه گیری اسپکتروفوتومتریک مقادیر بسیار ناچیز پالادیوم در نمونه های مائی توسط تکنیک یک مرحله ای میکرواستخراج مایع - مایع پخشی در سرنگ

    اندازه گیری اسپکتروفوتومتریک مقادیر بسیار ناچیز پالادیوم در نمونه های مائی توسط تکنیک یک مرحله ای میکرواستخراج مایع - مایع پخشی در سرنگ میکرو استخراج مایع مایع پخشی در سرنگ پالادیوم اسپکتروفوتومتری ماوراء بنفش مرئی رفتن به سایت اصلی اندازه…

  • الزامات بودجه ریزی عملیاتی در نظام آموزش عالی کشور

    الزامات بودجه ریزی عملیاتی در نظام آموزش عالی کشور بودجه ریزی عملیاتی الزامات بودجه ریزی عملیاتی بودجه ریزی عملیاتی در آموزش عالی اجرا بودجه ریزی عملیاتی در دانشگاه استقرار بودجه ریزی عملیاتی در نظام آموزش عالی استقرار بودجه ریزی عملیاتی…

  • بسته آموزشی دوره کارشناسی مهندسی نفت

    بسته آموزشی دوره کارشناسی مهندسی نفت بسته آموزشی دوره کارشناسی مهندسی نفت دوره کارشناسی مهندسی نفت تعداد واحد دروس مهندسی نفت چارت پیشنهادی کارشناسی مهندسی نفت فرم تطبیق پیشنهادی کارشناسی مهندسی نفت رفتن به سایت اصلی بسته آموزشی دوره کارشناسی…

  • مطالعه و بررسی معادن گارنت برای ارزیابی میزان ذخیره ماده معدنی و خلوص آن

    مطالعه و بررسی معادن گارنت برای ارزیابی میزان ذخیره ماده معدنی و خلوص آن انواع گرونا در ایران كانی گارنت یا گرونا بررسیهای اکتشافی معادن کانی ماده معدنی گارنت از نوع آندرادیت ارزیابی ذخیره و خلوص گارنت براساس رخنمون های…

  • نیروگاه گازی ری و نقش توربین گازی در آن

    نیروگاه گازی ری و نقش توربین گازی در آن توربین گازی نیروگاه گازی ری نقش توربین گاز در صنعت برق نیروگاه گازی ری و نقش توربین گازی در آن موقعیت كلی نیروگاه گازی ری دانلود پایان نامه برق دانلود پایان…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق عزت نفس دانش آموزان 43 صفحه

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق عزت نفس دانش آموزان 43 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه عزت نفس دانش آموزان مبانی نظری عزت نفس دانش آموزان پیشینه تحقیق عزت نفس دانش آموزان پیشینه داخلی عزت نفس دانش آموزان…

  • پاورپوینت پمپ های هيدروليكی

    پاورپوینت پمپ های هيدروليكی دانلود پاورپوینت پمپ های هيدروليكی تحقیق در مورد پاورپوینت پمپ های هيدروليكی پاورپوینت پمپ های هيدروليكی و انواع آن ها رفتن به سايت اصلي دانلود  پاورپوینت پمپ های هيدروليكی جهت رشته مکانیک در قالب 47 اسلاید…

  • جایگاه و روند عسر و حرج در قانون

    جایگاه و روند عسر و حرج در قانون مقاله عسر و حرج در طلاق الحاکم ولی الممتنع مبانی عسر و حرج محدوده قاعده عسروحرج قاعده نفی عسروحرج قاعده نفی عسروحرج در امور خانوادگی در قانون ایران شرایط و محدوده اعمال…

  • پایان نامه کارشناسی ارشد مهندسی مواد با عنوان استحصال مس به روش هیدرومتالورژی از کانه‌های اکسیدی

    پایان نامه کارشناسی ارشد مهندسی مواد با عنوان استحصال مس به روش هیدرومتالورژی از کانه‌های اکسیدی استحصال مس روش هیدرومتالورژی کانه های اکسیدی هیدرو متالورژی مس استحصال مس به روش هیدرومتالورژی از کانه های اکسیدی دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد…

  • پاورپوینت نشانه شناسی و آسیب شناسی روانی

    پاورپوینت نشانه شناسی و آسیب شناسی روانی پاورپوینت آسیب شناسی روانی پاورپوینت نشانه شناسی پاورپوینت نشانه شناسی روانی پاورپوینت درباره آسیب شناسی روانی پاورپوینت مهارت نشانه شناسی روانی رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت نشانه شناسی و آسیب شناسی روانی…

  • پیشینه نظری و فصل دوم پایان نامه استرس والدگری

    پیشینه نظری و فصل دوم پایان نامه استرس والدگری کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه استرس والدگری مبانی نظری استرس والدگری پیشینه تحقیق استرس والدگری پیشینه داخلی استرس والدگری پیشینه خارجی استرس والدگری پیشینه پژوهش استرس والدگری پیشینه نظری…

  • پاورپوینت شبکه های تلفن

    پاورپوینت شبکه های تلفن دانلود پاورپوینت شبکه های تلفن پاورپوینت شبکه های تلفن و انواع آنها شبکه های تلفن پاورپوینت شبکه های ماهواره ای رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت شبکه های تلفن جهت رشته گوناگون در قالب 191 اسلاید…

  • بررسی حقوقی اشتغال زنان در مشاغل دولتی در ایران و اسناد بین المللی

    بررسی حقوقی اشتغال زنان در مشاغل دولتی در ایران و اسناد بین المللی اشتغال زنان اشتغال زنان در مناصب مهم دولتی كنوانسیون رفع هرگونه تبعیض علیه زنان دانلود پایان اشتغال زنان بررسی حقوقی اشتغال زنان بررسی حقوقی اشتغال زنان در…

  • پیشینه نظری و فصل دوم پایان نامه یادگیری

    پیشینه نظری و فصل دوم پایان نامه یادگیری کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه یادگیری مبانی نظری یادگیری پیشینه تحقیق یادگیری پیشینه داخلی یادگیری پیشینه خارجی یادگیری پیشینه پژوهش یادگیری پیشینه نظری یادگیری ادبیات نظری یادگیری چارچوب نظری یادگیری…

  • کنترل کیفیت آماری

    کنترل کیفیت آماری کنترل تولید کنترل کیفیت دستگاه تزریق کنترل کیفیت آماری سیستم همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فایل فروش فایل fileina فروشگاه فایل خرید مقاله و تحقیق صنایع رفتن به سایت اصلی کنترل کیفیت آماری   مقدمه…

  • پاورپوینت مدیریت استرس

    پاورپوینت مدیریت استرس پاورپوینت مدیریت استرس و شناخت آن دانلود پاورپوینت مدیریت استرس و درمان آن پاورپوینت مدیریت استرس و واکنش افراد رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت مدیریت استرس جهت رشته ی روانشناسی در قالب 12 اسلاید و با…

  • فصل دوم پایان نامه سلامت روانی کارمندان ارتش

    فصل دوم پایان نامه سلامت روانی کارمندان ارتش کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه سلامت روانی کارمندان فصل دوم پایان نامه سلامت روانی کارکنان فصل دوم پایان نامه سلامت روانی کارکنان ارتش فصل دوم پایان نامه های سلامت روان…

  • پاورپوینت کتاب شیمی آلی 3 از دکتر معتمدی

    پاورپوینت کتاب شیمی آلی 3 از دکتر معتمدی پاورپوینت کتاب شیمی آلی 3 دکتر معتمدی پاورپوینت کتاب شیمی آلی 3 پیام نور پاورپوینت جزوه شیمی آلی 3 پاورپوینت آموزش شیمی آلی 3 رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت کتاب شیمی…

  • اثر مداخله های نوروسایکولوژی در کارآمدی خواندن و نوشتن دانش آموزان ابتدایی دچار نارساخوانی تحولی نوع زنان شناختی

    اثر مداخله های نوروسایکولوژی در کارآمدی خواندن و نوشتن دانش آموزان ابتدایی دچار نارساخوانی تحولی نوع زنان شناختی مداخله های نوروسایکولوژی کارآمدی خواندن و نوشتن نارساخوانی نارساخوانی تحولی نوع زنان شناختی دانش آموزان ابتدایی مبتلا نارساخوانی تحولی دانلود مقاله کارشناسی…

  • بررسی رابطه معاملات با اشخاص وابسته با عملکرد شرکتهای پذیرفته شده در بورس

    بررسی رابطه معاملات با اشخاص وابسته با عملکرد شرکتهای پذیرفته شده در بورس معاملات با اشخاص وابسته پایان نامه معاملات با اشخاص وابسته تعریف معاملات با اشخاص وابسته تاثیر معاملات با اشخاص وابسته انواع معاملات با اشخاص وابسته معیار های…

  • پاورپوینت مقیاس های عملکرد

    پاورپوینت مقیاس های عملکرد پاورپوینت مقیاس های عملکرد تحقیق مقیاس های عملکرد مقیاسهای عملکرد نمایش مقیاسهای عملکرد هزینه های کیفیت دسته ها و عناصر هزینه های کیفیت جایزه ملی مالکم بالدریج پیشگیری از هزینه های کیفیت کاهش هزینه های ارزیابی…

  • پاورپوینت افسردگی و اختلالات جسمی

    پاورپوینت افسردگی و اختلالات جسمی پاورپوینت افسردگی پاورپوینت اختلالات جسمی پاورپوینت ارتباط افسردگی و اختلالات جسمی پاورپوینت افسردگی و اختلال جسمی پاورپوینت افسردگی و اختلالات جسمانی پاورپوینت علت افسردگی در اختلالات جسمی پاورپوینت درمان افسردگی در زمان اختلال جسمی رفتن…

  • پاورپوینت سنجش پارامتر های زیست محیطی

    پاورپوینت سنجش پارامتر های زیست محیطی پاورپوینت لیست آزمایشگاههای معتمد محیط زیست تهران پاورپوینت شرکت اندازه گیری آلاینده های زیست محیطی پاورپوینت تعرفه خدمات آزمایشگاهی محیط زیست پاورپوینت آزمایشگاه معتمد محیط زیست کرج رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت سنجش…

  • پاورپوینت مدارهای مرتبه اول

    پاورپوینت مدارهای مرتبه اول پاورپوینت درباره مدارهای مرتبه اول پاورپوینت درمورد مدارهای مرتبه اول پاورپوینت مدارها پاورپوینت انواع مدارها رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت مدارهای مرتبه اول جهت رشته ی نرم افزار در قالب 111 اسلاید و با فرمت…

  • دانلود تحقیق درباره دلبستگی و پایه های شکل گیری آن  word

    دانلود تحقیق درباره دلبستگی و پایه های شکل گیری آن  word رفتن به سايت اصلي هدف از این تحقیق بررسی دلبستگی و پایه های شکل گیری آن با فرمت docx در قالب 23 صفحه ورد بصورت کامل و جامع و…

  • پاورپوینت طبقه بندی ابزار های مالی

    پاورپوینت طبقه بندی ابزار های مالی پاورپوینت ابزارهای تامین مالی در بازار بورس پاورپوینت ابزارهاي مالي در بازار سرمايه پاورپوینت ابزار های مالی دانلود پاورپوینت طبقه بندی ابزار های مالی رفتن به سايت اصلي  دانلود پاورپوینت طبقه بندی ابزار های…

  • زمین شناسی منطقه زاگرس با رویکردی به نواحی خوزستان و تاکید بر فروافتادگی دزفول

    زمین شناسی منطقه زاگرس با رویکردی به نواحی خوزستان و تاکید بر فروافتادگی دزفول فروافتادگی دزفول چینه شناسی زاگرس زمین شناسی منطقه زاگرس زمین شناسی منطقه زاگرس با رویکردی به نواحی خوزستان و تاکید بر فروافتادگی دزفول دانلود پایان نامه…