مبانی نظری ارائه مدلی مناسب جهت مدیریت کیفیت خدمات در سازمان

مبانی نظری ارائه مدلی مناسب جهت مدیریت کیفیت خدمات در سازمان

مدیریت کیفیت جامع
مدیریت ارتباط با شهروندان
کیفیت خدمات الکترونیک
مدیریت کیفیت در سازمانهای دولتی
مدیریت کیفیت در سازمانها
مدل مناسب کیفیت خدمات
ابعاد و مولفه های کیفیت خدمات راهور
مدیریت کیفیت خدمات راهنمایی و رانندگی
مدل مدیریت کیفیت خدمات راهنمایی و رانندگی
مبانی نظری کیفیت خدمات
مبانی نظری در مورد کیفیت خدمات
مبانی نظری کیفیت خدمات راهنمایی و رانندگی

رفتن به سایت اصلی

 سيستم هاي مديريت كيفيت (QMS) ، به منظور تضمين سطح كيفيت و برآورده ساختن انتظار مشتري در سازمان استقرار مي-يابند. توجه به ايجاد سازوكارهايي كه منجر به رضايت مشتريان شود، زيربناي سيستم هاي مديريت كيفيت به شمار مي آيد. لازمه تحقق چشم انداز در بخش راهنمایی و رانندگی، تأمین کمی و کیفی خواسته های ترافیکی مردم است. زیرا شهروندان به خدمات راهنمایی و رانندگی نیاز مبرم دارند و انتظار دارند این نیازمندی با کیفیت تأمین شود.

 

پلیس برای پاسخ به نیازهای ترافیکی مردم باید کارا و بهره ور باشد. عدم مدیریت کیفیت خدمات ضمن آن که باعث کاهش کارایی و بهره وری خدمات در سازمان می شود، موجبات بدبینی و کاهش اعتبار و اطمینان این سازمان در بین شهروندان می شود و رفتارهای سلیقه ای نسبت به مشتریان را در سازمان تسری می دهد. ارائه خدمات با کیفیت بدون داشتن مدل مدیریت کیفیت میسر نیست. ارائه مدل مدیریت کیفیت نیز با مطالعه علمی امکان پذیر است. مزایای ناشی از کیفیت خدمات خود عاملی است که سازمان ها را به ارائه خدمات باکیفیت ترغیب می-کند.

 

 یکی از اثرات مستقیم ارائه خدمت با کیفیت، افزایش توانایی سازمان جهت ارائه خدمات به  صورتی کارا به مشتریان است، چرا که سازمان خواسته ها و نیازهای مشتریانش را شناسایی کرده است. لذا از خدمات غیرضروری کاسته و/یا آن ها را حذف کرده است (Royne etc al, 1998). بررسی های به عمل آمده توسط محقق از سازمان تحقیقات و مطالعات نیروی انتظامی، دفتر تحقیقات و مطالعات کاربردی پلیس راهنمایی و رانندگی و سایر منابع تاکنون تحقیقی تحت عنوان «مدلی برای مدیریت کیفیت خدمات راهنمایی و رانندگی ایران» صورت نگرفته است. همچنین این تحقیق می تواند تلاشی برای تحقق کیفیت مورد انتظار مقام معظم رهبری در پلیس باشد. بنابراین انجام تحقیق علمی در موضوع فوق اهمیت و ضرورت دارد.

 

 

 

 

 

فهرست مطالب
 

فصل دوم: مبانی نظری پژوهش و مروری بر تحقیقات پیشین     13
1-2  مبانی نظری تحقیق     14
    1-1-2  تاریخچه مدیریت کیفیت در سازمان ها      14
    2-1-2  تئوری مدیریت کیفیت جامع و تحولات آن .    19
    3-1-2  مدل های مدیریت کیفیت در کل .    28
    4-1-2  تفاوت مدیریت کیفیت در خدمات و تولید .      43
    5-1-2  نمونه ای از مدل های مدیریت کیفیت در خدمات     49
           1-5-1-2  مقیاس SYSTRA-SQ       52
           2-5-1-2  مدل کیفیت خدمات پاراسورامن     53
           3-5-1-2  مدل لهتینن و لهتینن .    57
           4-5-1-2  مدل گاروین     58
           5-5-1-2  مدل گرونروز     58
           6-5-1-2  مدل بهبود کیفیت خدمات سازمانی مور     59
           7-5-1-2  مدل های ZRM  .    60
           8-5-1-2  مدل های پاسخ گویی در خدمات .    75
           9-5-1-2  مدل کیفیت خدمات الکترونیک E- SQ .    84
          10-5-1-2  مدل کیفیت پشتیبانی خدمات الکترونیکی E-Recs-Qual .    88
    6-1-2  مدل کیفیت در پلیس     88
    7-1-2  معیارهای انجمن بین المللی رؤسای پلیس   IACP.    90
    8-1-2  کیفیت در پلیس ایران     91
2-2  پژوهش های انجام شده .    103
    1-2-2  پژوهش های انجام شده داخلی در حوزه مدیریت کیفیت خدمات .    103
    2-2-2  تحقیقات خارجی انجام شده .    108
3-2  دلایل استفاده از TQM در مدل کیفیت راهور .    118
    1-3-2  دلایل استفاده از مدل EFQM  در مدل مفهومی کیفیت راهور .    119
    2-3-2  دلایل استفاده از مدل Servqul در مدل مفهومی کیفیت راهور .    119
    3-3-2  دلایل استفاده از مدل E- SQ در مدل مفهومی کیفیت راهور     120
    4-3-2  جمع بندی دلایل استفاده از مدل مفهومی تحقیق .

 

فهرست منابع و مآخذ

 

 

فهرست شکل ها
شکل 1-1: مدل مفهومی تحقیق     6
شکل 1-2: قلمرو مدیریت کیفیت جامع .    21
شکل 2-2: جوایز تعالی در قاره های جهان  .    28
شکل 3-2: چرخه دمینگ     30
شکل 4-2: ساختار مدل EFQM  بر اساس ویرایش 2010     32
شکل 5-2: منطق رادار در EFQM .    33
شکل 6-2: مفاهیم پایه ای مدل EFQM .    33
شکل 7-2: مدل شبکه ضوابط پاداش کیفیت ملی مالکوم بالدریج .    37
شکل 8-2: چارچوب ارتباط بین  ابعاد، دیدگاه و فعالیت های کیفیت .    45
شکل 9-2: کیفیت خدمات درک شده     54
شکل 10-2: مدل شکاف کیفیت خدمات .    56
شکل 11-2: ابعاد کیفیت خدمات     59
شکل 12-2: مدل بهبود کیفیت خدمات سازمانی     60
شکل 13-2: نمودار مدل کانو     62
شکل 14-2: روابط با مشتریان     63
شکل 15-2: مدل طیف مصالحه کیفیت خدمات و موقعیت های پیشنهادشده     65
شکل 16-2: مدل گذر خدماتی تعدیل شده     68
شکل 17-2: چارچوب عملیاتی پردازش مشتری     68
شکل 18-2: مدل رفتاری کیفیت خدمات     69
شکل 19-2: فرآیند رضایت مندی و وفاداری مشتری .    70
شکل 20-2: نیازهای کیفیت مشتریان     72
شکل 21-2: مدل سلسله مراتبی کیفیت خدمات .    75
شكل 22-2: انواع پاسخ گويي با رويكرد پيوستاري .    76
شکل 23-2: مدل اقتضایی پاسخ گویی     81
شکل 24-2: توالی ارزیابی ابعاد کیفیت خدمات الکترونیکی     86
شکل 25-2: ساختار مکنا .    94
شکل 26-2: مدل مدیریت کیفیت و تعالی در نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران .    97
شکل 27-2: ابعاد و مؤلفه های مورد نظر در طرح مکنا .    98
شکل 28-2: ضروریات و امکانات مورد نیاز یک کلانتری از منظر مکنا .    99
شکل 29-2: مدل مفهومی تحقیق .    128
 

   

    
فهرست جداول
جدول 1-2: خلاصه ای از تعاریف و تئوری های صاحب نظران کیفیت .    18
جدول 2-2: سیرتکاملی کیفیت از نظر انجمن کنترل کیفیت آمریکا .    24
جدول 3-2: ویژگی های مراحل گوناگون تکامل TQM     25
جدول 4-2: ارزش های محوری در مدل های دمینگ بالدریج و اروپایی .    39
جدول 5-2: مفاهیم و ارزش های اصلی در جوایز کشورهای مختلف     41
جدول 6-2: مقایسه عوامل تعیین کننده کیفیت خدمات .    50
جدول 7-2: انواع اشتباهات در خدمت     67
جدول 8-2: گونه های پاسخ گویی در بخش دولتی     78
جدول 9-2: نظام های پاسخ گویی برحسب ارزش ها و انتظارات رفتاری .    78
جدول 10-2: بسط مفهوم پاسخ گویی اجتماعی سازمانی برای سازمان های دولتی .    82
جدول 11-2: مدل های تعالی سازمانی مورد استفاده در پلیس های دنیا .    89
جدول 12-2: تطبیق ابعاد و معیارهای مدیریت کیفیت به تفکیک مدل ها براساس ادبیات تحقیق     121
جدول 13-2: ابعاد و معیارهای مدیریت کیفیت براساس جدول 12-2 .    125
جدول 14-2: ابعاد کیفیت خدمات برگرفته از ادبیات تحقیق برای اخذ نظر خبرگان         127
جدول 15-2: ابعاد تأیید شده مدل مفهومی نهایی تحقیق بر اساس ادبیات تحقیق توسط خبرگان              129
    

 

 

  • تمایل مصرف کنندگان به خرید و عوامل موثر بر آن

    تمایل مصرف کنندگان به خرید و عوامل موثر بر آن کلمات کلیدی : عوامل موثر بر تمایل به خرید تعریف رفتار مصرف کننده تمایل مصرف کنندگان به خرید عوامل موثر در رفتار مصرف کننده فرآیند تصمیم گیری مصرف کننده عوامل…

  • مشخصه ها و تحلیل آثار دیوید هاکنی با تاکید بر وفاداری به طبیعت و درگیر شدن با آن

    مشخصه ها و تحلیل آثار دیوید هاکنی با تاکید بر وفاداری به طبیعت و درگیر شدن با آن دانلود پایان نامه دیوید هاکنی دانلود پایان نامه تحلیل آثار دیوید هاکنی ویژگیهای آثار دیوید هاکنی مشخصه ها و تحلیل آثار دیوید…

  • بررسی و تشریح نظریه ها و مدل های سازگاری

    بررسی و تشریح نظریه ها و مدل های سازگاری کلمات کلیدی : مدل های سازگاری مدل های سازگاری تحصیلی نظریه های مربوط به سازگاری عوامل موثر بر ناسازگاری ابزارهای سنجش سازگاری انواع سازگاری در روانشناسی پایان نامه سازگاری در روانشناسی…

  • جزوه کلاسی اصول بازرگانی و تجارت دکتر حسین پور

    جزوه کلاسی اصول بازرگانی و تجارت دکتر حسین پور جزوه کلاسی اصول بازرگانی و تجارت دکتر حسین پور رفتن به سایت اصلی جزوه کلاسی اصول بازرگانی و تجارت دکتر حسین پور 23 صفحه pdf   الگوی جاذبه قانون مزیت نسبی…

  • پاورپوینت مديريت پروژه IT با 160 اسلاید

    پاورپوینت مديريت پروژه IT با 160 اسلاید پاورپوینت دوره مدیریت پروژه های فناوری اطلاعات پاورپوینت مدیریت پروژه فناوری اطلاعات چیست؟ پاورپوینت مدیریت پروژه های فناوری اطلاعات چیست مدیریت پروژه های فناوری اطلاعات ppt پاورپوینت انواع پروژه های فناوری اطلاعات پاورپوینت…

  • تجزیه و تحلیل و طراحی سیستمها و روشها

    تجزیه و تحلیل و طراحی سیستمها و روشها تجزیه و تحلیل و طراحی سیستمها و روشها تامین اهداف سازمانی تجزیه و تحلیل سیستم اصلاح و بهبود در وضع سازمان دانلود پایان نامه مدیریت دانلود پایان نامه رشته مدیریت رفتن به…

  • FsQCA

    FsQCA FsQCA رفتن به سایت اصلی نمونه ترجمه این مطالعه از آنالیز تطبیقی کیغی با مجموع فازی (fsQCA) با استفاده از fs/QCA 2.5 (راجین و داوی ، 2014) استفاده میکند. fsQCA با یکپارچه سازی مجموعه فازی و منطق نامعلوم (زاده…

  • پاورپوینت مدیریت دانش با رویکرد تلفیق تجارب در بانک رفاه

    پاورپوینت مدیریت دانش با رویکرد تلفیق تجارب در بانک رفاه کلمات کلیدی : پاورپوینت مدیریت دانش با رویکرد تلفیق تجارب در بانک رفاه مدیریت دانش با رویکرد تلفیق تجارب در بانک رفاه مدیریت دانش تعریف مدیریت دانش انواع مدیریت دانش…

  • شناخت و تولید منابع هارمونیکها ، نحوه محاسبه آنها و استاندارد مجاز آنها در ایران و جهان

    شناخت و تولید منابع هارمونیکها ، نحوه محاسبه آنها و استاندارد مجاز آنها در ایران و جهان تولید منابع هارمونیک شناخت منابع هارمونیک نحوه محاسبه هارمونیكها استاندارد مجاز هارمونیكها در شبكه برق ایران و جهان شناخت و تولید منابع هارمونیکها…

  • پاورپوینت کامل کتاب تصمیم گیری در مسائل مالی دکتر وکیلی فرد

    پاورپوینت کامل کتاب تصمیم گیری در مسائل مالی دکتر وکیلی فرد پاورپوینت کامل کتاب تصمیم گیری در مسائل مالی دکتر وکیلی فرد رفتن به سایت اصلی پاورپوینت کامل کتاب تصمیم گیری در مسائل مالی دکتر وکیلی فرد مناسب اساتید و…

  • طراحی الگوی سیاست گذاری در بازاریابی صنعت جهانگردی ایران

    طراحی الگوی سیاست گذاری در بازاریابی صنعت جهانگردی ایران بازاریابی صنعت توریسم صنعت جهانگردی ایران الگوی سیاست گذاری بازاریابی صنعت جهانگردی طراحی الگوی سیاست گذاری در بازاریابی صنعت جهانگردی ایران رفتن به سایت اصلی طراحی الگوی سیاست گذاری در بازاریابی…

  • پاورپوینت آموزشی درس برنامه ریزی نگهداری و تعمیرات

    پاورپوینت آموزشی درس برنامه ریزی نگهداری و تعمیرات رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت آموزشی درس برنامه ریزی نگهداری و تعمیرات جهت رشته گوناگون در قالب 63 اسلاید و با فرمت ppt به صورت کامل و جامع و با قابلیت…

  • آشنایی با موزه هنر ميلواكی

    آشنایی با موزه هنر ميلواكی پاورپوینت تحلیل معماری موزه هنر میلواکی پاورپوینت موزه هنرهای معاصر میلواکی پاورپوینت موزه هنر میلواکی پاورپوینت بررسی معماری موزه هنر میلواکی رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت آشنایی با موزه هنر ميلواكی جهت رشته معماری…

  • بررسی رفتار تیرهای بتن آرمه تقویت شده با صفحات کامپوزیتی

    بررسی رفتار تیرهای بتن آرمه تقویت شده با صفحات کامپوزیتی ورق FRP صفحات کامپوزیتی دانلود مقاله تیرهای بتن آرمه تقویت شده دانلود مقالات رشته عمران دانلود مقاله بررسی رفتار تیرهای بتن آرمه تقویت شده با صفحات کامپوزیتی دانلود مقالات مهندسی…

  • بررسی نظریه های هوش سازمانی و ارائه راهکاری جهت استقرار آن در سازمان

    بررسی نظریه های هوش سازمانی و ارائه راهکاری جهت استقرار آن در سازمان کلمات کلیدی : ابعاد هوش سازمانی پایان نامه هوش سازمانی مولفه های هوش سازمانی انواع هوش و مولفه های آن نظریه های هوش سازمانی مدل های هوش…

  • پاورپوینت فرآیند و طرح توجیهی تولید آب معدنی

    پاورپوینت فرآیند و طرح توجیهی تولید آب معدنی پاورپوینت درباره تولید آب معدنی پاورپوینت فرآیند تولید آب معدنی پاورپوینت طرح توجیهی تولید آب معدنی پاورپوینت درمورد فرآیند تولید آب معدنی رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت فرآیند و طرح توجیهی…

  • بررسی اثر مواد فعال سطحی بر ازدیاد برداشت نفت

    بررسی اثر مواد فعال سطحی بر ازدیاد برداشت نفت ازدیاد برداشت مواد فعال سطحی ازدیاد برداشت از مخازن ازدیاد برداشت از مخازن نفتی ازدیاد برداشت نفت چیست ازدیاد برداشت نفت در ایران روشهای ازدیاد برداشت از مخازن نفتی دانلود مقاله…

  • دانلود پاورپوینت معماری مسجد شیخ زائد

    دانلود پاورپوینت معماری مسجد شیخ زائد پاورپوینت معماری مسجد پاورپوینت معماری در مسجد شیخ زائد پاورپوینت مسجد شیخ زائد + معماری رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت معماری مسجد شیخ زائد جهت رشته معماری در 32 اسلاید و با فرمت…

  • پاورپوینت مطالعات اجتماعی ششم ابتدایی مبحث عوامل گسترش علوم و فنون

    پاورپوینت مطالعات اجتماعی ششم ابتدایی مبحث عوامل گسترش علوم و فنون رفتن به سايت اصلي دانلودپاورپوینت مطالعات اجتماعی ششم ابتدایی مبحث عوامل گسترش علوم و فنون در قالب 15 اسلاید و با فرمت pptx بصورت کامل و جامع و با…

  • پاورپوینت آفات خرما

    پاورپوینت آفات خرما دانلود،پاورپوینت،آفات، خرما رفتن به سایت اصلی مقدمه    خرما میوه ای شیرین، خوش طعم و خوش خوراک و در ردیف میو هایی قرار می گیرد که سرشار از کلسیم، فسفر، منیزیم و ویتامین ها بوده که برای…

  • تاثیر زن و مرد بودن در اثبات جرم و اجرای مجازات

    تاثیر زن و مرد بودن در اثبات جرم و اجرای مجازات آثار جنسیت در اثبات جرم آثار جنسیت در اجرای مجازات تاثیر جنسیت در اعتبار شهادت تاثیر جنسیت در قسامه تاثیر جنسیت در موارد تاخیر مجازات تاثیر جنسیت در مجازات‌های…

  • طراحی پارکینگ مجتمع تجاری- مسکونی سیزده آبان

    طراحی پارکینگ مجتمع تجاری- مسکونی سیزده آبان طراحی معماری پارکینگ طراحی پارکینگ در اتوکد استانداردهای معماری مربوط به پاركینگ دانلود پروژه طراحی پارکینگ طراحی پارکینگ مجتمع تجاری مسکونی اصول طراحی پارکینگ تجاری مسکونی طراحی پارکینگ مجتمع تجاری مسکونی سیزده آبان…

  • پاورپوینت بیماری ها و سندرم های ژنتیکی

    پاورپوینت بیماری ها و سندرم های ژنتیکی رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت بیماری ها و سندرم های ژنتیکی جهت رشته روانپزشکی در قالب 62 اسلاید و با فرمت pptx بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش    …

  • دانلود پاورپوینت دام پروری در ایران

    دانلود پاورپوینت دام پروری در ایران رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت آشنایی با دام پروری در ایران جهت رشته دام پروری در 39 اسلاید و با فرمت pptx  بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش      …

  • چارچوب نظری و پیشینه پژوهش الگوی برنامه درسی تلفیقی

    چارچوب نظری و پیشینه پژوهش الگوی برنامه درسی تلفیقی مبانی نظری الگوی برنامه درسی تلفیقی پیشینه تحقیق الگوی برنامه درسی تلفیقی مبانی نظری و پیشینه تحقیق الگوی برنامه درسی تلفیقی پیشینه پژوهش الگوی برنامه درسی تلفیقی ادبیات نظری تحقیق الگوی…

  • پاورپوینت تعریف و انواع بحران

    پاورپوینت تعریف و انواع بحران پاورپوینت بحران دانلود پاورپوینت بحران پاورپوینت درباره بحران رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت تعریف و انواع بحران جهت رشته گوناکون در قالب 41 اسلايد و با فرمت ppt به صورت کامل و جامع و…

  • عوامل موثر بر زنجیره تامین و ارزیابی عملکرد آنها

    عوامل موثر بر زنجیره تامین و ارزیابی عملکرد آنها پایان نامه زنجیره تامین پایان نامه ارزیابی عملکرد ارزیابی عملکرد صنایع غذایی ارزیابی عملکرد زنجیره تامین شاخص های ارزیابی عملکرد زنجیره تامین مدل های ارزیابی عملکرد زنجیره تامین پایان نامه ارزیابی…

  • پاورپوینت تعمیر ارز رشته حسابداری

    پاورپوینت تعمیر ارز رشته حسابداری رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت تعمیر ارز جهت رشته حسابداری در قالب 26 اسلاید و با فرمت pptx بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش     فهرست : اهداف آموزشي  مرور عمليات…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق در مورد طلاق 96 صفحه

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق در مورد طلاق 96 صفحه مبانی نظری در مورد طلاق پیشینه تحقیق در مورد طلاق فصل دوم پایان نامه طلاق مبانی نظری طلاق پیشینه تحقیق طلاق پیشینه داخلی طلاق پیشینه خارجی طلاق پیشینه پژوهش طلاق…

  • ارزیابی علل تاثیرگذار بر رضایت شغلی کارکنان بانک

    ارزیابی علل تاثیرگذار بر رضایت شغلی کارکنان بانک رضایت شغلی کارکنان بانک رضایت شغلی کارمندان بانک میزان رضایت شغلی کارکنان بانک عوامل موثر بر رضایت شغلی کارکنان بانک پایان نامه رضایت شغلی کارکنان پایان نامه عوامل موثر بر رضایت شغلی…

  • پاورپوینت آشنایی با بازاریابی شركتی

    پاورپوینت آشنایی با بازاریابی شركتی رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت آشنایی با بازاریابی شركتی جهت رشته کسب و کار و پول در قالب 25 اسلاید و با فرمت pptx به صورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش  …

  • ارزیابی علل تاثیرگذار بر تمایل به کارآفرینی سازمانی

    ارزیابی علل تاثیرگذار بر تمایل به کارآفرینی سازمانی کارآفرینی سازمانی تمایل به کارآفرینی سازمانی عوامل موثر بر تمایل به کارآفرینی سازمانی تمایل به کارآفرینی سازمانی در صنعت بانکداری بررسی عوامل موثر بر تمایل به کارآفرینی سازمانی شاخص هاي مناسب در…

  • پاورپوینت تب خونریزی دهنده کریمه کنگو

    پاورپوینت تب خونریزی دهنده کریمه کنگو رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت تب خونریزی دهنده کریمه کنگو جهت رشته ی پزشکی در قالب 24  اسلاید و با فرمت pptx به صورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش    …

  • پاورپوینت استاندارد حسابداری شماره 29 (فعالیتهای ساخت املاک)

    پاورپوینت استاندارد حسابداری شماره 29 (فعالیتهای ساخت املاک) پاورپوینت استاندارد شماره 16 (آثار تغییر در نرخ ارز) پاورپوینت استاندارد شماره 16 پاورپوینت آثار تغییر در نرخ ارز آثار تغییر در نرخ ارز تغییر در نرخ ارز نرخ ارز تحقیق آثار…

  • احکام و وضعیت شرط ضمان سرمایه در نظام حقوقی اسلام

    احکام و وضعیت شرط ضمان سرمایه در نظام حقوقی اسلام مفهوم قرارداد سرمایه‌گذاری حکم شرط ضمان سرمایه مفهوم ضمان سرمایه وضعیت شرط ضمان سرمایه وضعیت شرط ضمان سرمایه در حقوق اسلام مفهوم ضمان سرمایه از نگاه صاحب نظران حقوق اسلامی…