مبانی نظری شناسایی و تحلیل مولفه های استراتژی های منابع انسانی در بررسی ارزیابی عملکرد مدیران

مبانی نظری شناسایی و تحلیل مولفه های استراتژی های منابع انسانی در بررسی ارزیابی عملکرد مدیران

مبانی نظری ارزیابی عملکرد مدیران
مبانی نظری استراتژی های منابع انسانی
شاخص های ارزیابی عملکرد مدیران
روشهای ارزیابی عملکرد مدیران
مولفه های استراتژی های منابع انسانی
مبانی نظری استراتژی های منابع انسانی در شرکت نفت و گاز
مبانی نظری ارزیابی عملکرد مدیران شرکت نفت و گاز
مدلهای مدیریت استراتژیک منابع انسانی

رفتن به سایت اصلی

دانلود مبانی نظری پایان‌نامه کارشناسی ارشد رشته مدیریت

شناسایی و تحلیل مولفه های استراتژی های منابع انسانی در بررسی ارزیابی عملکرد مدیران

 

 

 

 

 

چکیده:  

هدف: پژوهش حاضر با هدف شناسایی و تحلیل مؤلفه های استراتژی های منابع انسانی در بررسی ارزیابی  عملکرد مدیران شرکت نفت و گاز غرب استان کرمانشاه در سال 93-1392 می باشد.

 

 

روش بررسی: پژوهش حاضر یک مطالعه  توصیفی، از نوع پیمایشی است. جامعه آماری تحقیق، شامل کلیه مدیران شاغل در شرکت نفت و گاز غرب استان کرمانشاه بود. حجم نمونه 60 نفر  (52 نفر مردان و 8 نفر زنان)تعیین شد. روش نمونه گیری برای این تحقیق، سرشماری بود. ابزار گرد آوری داده ها، شامل دو پرسشنامه استراتژی های منابع انسانی مدل SWOT    و ارزیابی عملکرد هرسی و گلداسمیت (1991) بود. برای تجزیه و تحلیل آماری یافته ها از روش های آمار توصیفی (میانگین، انحراف معیار، حداکثر و حداقل) و آمار استنباطی (آزمون تی، تحلیل واریانس، ضریب همبستگی پیرسون و رگرسیون چندگانه)  استفاده شد. و  محاسبات مربوط به تحلیل داده  با استفاده از نرم افزار SPSS نسخۀ 18 انجام گرفت.

 

 

 

یافته ها: یافته ها  نشان می دهد که میانگین  استراتژی های منابع انسانی و  ارزیابی  عملکرد مدیران به ترتیب، 3795/3  از 5  و 7899/3  از 5 می باشد که در حد نسبتاً مطلوبی قرار دارند. 

 

 

نتیجه گیری: نتایج ضریب همبستگی نشان داد از میان ابعاد استراتژی های منابع انسانی، نقاط ضعف و فرصت ها  با  ارزیابی عملکرد رابطه مستقیم و معناداری دارد. در کل ضریب همبستگی متغیر مستقل  استراتژی های منابع انسانی کل با ارزیابی عملکرد کل نیز 391/٠ می باشد. که این نشان دهندۀ رابطه نسبتاً مطلوبی  بین این دو متغیر مذکور می باشد. 

 

 

 

 

 

 

واژگان کلیدی:

مدیران

کرمانشاه

ارزیابی عملکرد

شرکت نفت و گاز

استراتژی منابع انسانی

 

 

 

 

 

مقدمه

امروزه بیشتر صاحبنظران اتفاق نظر دارند که منابع انسانی توانایی مدیر منابع انسانی در مدیریت کارکنان است که برتری یک سازمان به سازمان دیگر را رقم می زند(آموس و همکاران ، 2008: 67؛ استیارت و برون ، 2009: 372). بیش از نیمی از سازمان ها درکشورهای پیشرفته، با به کار گیری نتایج به دست آمده از تدوین استراتژی های منابع انسانی، به قابلیت های نوینی در مدیریت استراتژیک منابع انسانی خود دست یافته اند(اختر دانش و همکاران، 2008: 768). 

 

 

بنابراین، در عصر جدید از مدیران انتظار می رود که با پیروی از مفاهیم تفکر استراتژیک و نظام گرا، استراتژی های پیچیده را طراحی، تدوین و اجرا کنندو از سرمایه معنی سازمان در قالب دارایی های نامشهود – که شامل قابلیت ها و شایستگی های منابع انسانی است- پاسداری و حمایت کنند، تا موفقیت سازمانی به دست آید(عباس پور، 1388: 65). روش های مناسب مدیریت منابع انسانی می تواند نقش مهمی در موفقیت استراتژیک سازمان ها داشته باشد. در سال 1980، رویکرد استراتژیک منابع انسانی توسط تعدادی از صاحبنظران مورد تأکید قرار گرفت و تغییر در تفکر و عمل، موجب افزایش تخصص گرایی و استفاده کمتر از عبارت «مدیریت کارکنان» در مدیریت منابع انسانی گردید(میلر ،2006:99).

 

 

 

 میلر معتقد است که استراتژی های منابع انسانی باید با استراتژی های سازمان هم آهنگ و یک پارچه گردد. برای ایجاد این یک پارچگی، باید اقدامات مدیریت در حوزۀ منابع انسانی با تصمیم گیری های دیگر حوزه های فعالیت سازمان هم آهنگ باشد (آرمسترانگ و بارون ، 2005: 45). از طرفی، سنجش  و ارزیابی عملکرد از گذشته های بسیار دور مورد توجه سازمان ها بوده است. امروز با توجه به رشد و اهمیت فزاینده سازمان ها در اجتماع، ارزیابی عملکرد سازمان ها  مدیران در سازمان ها مطرح       می باشد و یکی از عوامل مهم موفقیت در نظام های مختلف بوده است. تلاش صاحبنظران همیشه بر این بوده است که از ابزار سنجش معتبر در امر ارزشیابی بهره جسته و با استفاده از نتایج آن به عنوان پایه و مبنایی جهت برنامه ریزی برای رفع نواقص و ارتقاء و پیشرفت این نظام ها بهره برداری کنند. امروزه اهمیت و ضرورت ارزیابی عملکرد آن چنان محرز گردیده که در هر نظام و دستگاه اداری به عنوان امری ضروری و اجتناب ناپذیر مطرح و لازمه یک مدریت صحیح و پویا به شمار می-رود(موتمنی، 1381: 45).

 

 

 

 

 

1-2. بیان مسأله

استراتژی منابع انسانی، الگویی از تصمیماتی است كه به سیاست‌ها و رویه‌های متعلق به منابع انسانی می‌پردازد و به آن نیاز دارد. هدف از تدوین و اجرای استراتژی منابع انسانی، مرتبط ساختن سیاست‌ها و روش‌های منابع انسانی با هدف‌های استراتژیك منابع انسانی است(دفت ، 2006). استراتژی های منابع انسانی بر مقاصد خاص سازمانی متمرکز است: اینکه چه کاری باید انجام گیرد و چه چیزی باید تغییر داده شود(آرمسترانگ، 2006). با این تعاریف، استراتژی منابع انسانی را می‌توان یك (نتیجه حاصل از موجودیت سازمان) دانست. به زعم دایر و ریوز ، استراتژی های منابع انسانی، بسته های از اقدامات در زمینه منابع انسانی هستند که با یکدیگر انسجام و هماهنگی درونی دارند(بامبرگر، 1384: 591). پیتر بوکسال نیز استراتژی های منابع انسانی را به عنوان چارچوبی از ابزارها و هدف های اساسی تعریف می کند(آنتونی و همکاران، 1996: 893؛ به نقل از غلام زاده  جلالی، 1391: 146). 

 

 

 

استراتژی منابع انسانی در عرصۀ نظری و کاربردی آن، دانشی جوان و نوپاست. نخستین مدل ها برای تدوین استراتژی منابع انسانی، با نگرشی عقلانی – منطقی و فنی و متکی بر «استراتژی سازمان» طراحی شده اند. این مدل ها در صورتی قابل اجرا هستند که استراتژی سازمان از قبل تهیه شده باشد. هر گونه اشتباه یا انحراف در فرایند تدوین استراتژی سازمان عیناً به استراتژی منایع انسانی نیز منتقل می شود. چارچوب دانشگاه هاروارد در سال 1984 و مدل دایر و هولد (1988) نمونه هایی از این نوع هستند (آرمسترانگ، 1381: 106). یکی از مدل های تدوین استراتژی سازمان با کاربرد گسترده، مدلSWOT    است که دیوید آن را ارائه کرده است. چارچوب ارائه شده توسط دیوید، شناسایی نقاط قوت و ضعف درون سازمان و فرصت ها و تهدید های محیطی سازمان یا مؤسسه را در یک ماتریس در تعامل با یکدیگر لحاظ می کند و از تحلیل آنها استراتژی مناسب مؤسسه استخراج می شود.  

 

 

 

نام مدل سوُات (SWOT)  از ترکیب حروف اول چهار واژۀ Threat  Weakness, Opportunity, Strenght,انگلیسی ساخته شده است. تجزیه و تحلیل SWOT، شناخت نظام یافتۀ عوامل گفته شده در بالا و استراتژی هایی است که مناسب ترین ترکیب میان آنها را منعکس می سازد. این تجزیه و تحلیل بر این منطق استوار است که استراتژی های اثر بخش، قوت ها و فرصت ها را حداکثر می کند و در عین حال ضعف ها و تهدید های آن را به حداقل می رساند.

 

 

 

درک قوت ها و ضعف های کلیدی منابع انسانی مؤسسه به محدود ساختن گزینه ها و انتخاب استراتژی کمک می کند. شایستگی متمایز و ضعف های عمده با توجه به معیارهای کلیدی موفقیت در بخش های مختلف شناسایی می شوند و این امر، چارچوب مفیدی برای انتخاب بهترین استراتژی به دست می دهد. تجزیه و تحلیل SWOT را برای انتخاب استراتژی می توان دست کم به سه شکل مورد استفاده قرار داد. رایج ترین کاربرد آن چارچوبی منطقی برای راهنمایی بحث های سیستماتیک موقعیت کسب و کار، استراتژی های مختلف و سرانجام انتخاب استراتژی ارائه می کند. چیزی که یک مدیر به عنوان فرصت تلقی می کند، ممکن است از دیدگاه دیگری تهدیدی بالقوه باشد. به همین صورت یک قوت در نظر مدیر ممکن است از چشم انداز دیگری ضعف باشد. ارزیابی های مختلف ممکن است منعکس کننده ملاحظات قدرت در سازمان و همین طور چشم اندازهای واقعی متفاوت باشد. نکتۀ کلیدی این است که تجزیه و تحلیل سیستماتیک SWOT بر همۀ جنبه های موقعیت مؤسسه تسری دارد و در نتیجه چارچوبی پویا و کارآمد  برای انتخاب استراتژیک ارائه می کند. 

 

 

 

کاربرد دیگر تجزیه و تحلیل SWOT،  فرصت ها و تهدیدهای کلیدی خارجی به طور سیستماتیک به ضعف ها و قوت های داخلی توسط روش ساخت یافته مقایسه می شوند. هدف، یکی از چهار الگوی مشخص ترکیب میان موقعیت های داخلی و خارجی مؤسسه است. این الگوها در چهار ناحیۀ صفحه محورهای مختصات نشان داده شده اند. ناحیۀ یک (استراتژی  SO) بهترین موقعیت است. مؤسسه با چند فرصت محیطی روبروست و قوت های بسیاری دارد که استفاده از فرصت ها را ترغیب می کند. این وضعیت، استراتژی های رشد گرا برای استفاده از ترکیب دلخواه را توصیه می کند. در ناحیۀ دوم (استراتژیWO) مؤسسه دارای قوت های کلیدی است، اما با محیطی نامطلوب رویارو می شود. در این وضعیت، استراتژی ها از قوت های موجود برای ساختن فرصت های بلند مدت استفاده می کنند. در ناحیۀ سوم (استراتژی های ST)، مؤسسه با یک فرصت گران بها روبه روست امام دچار چند ضعف داخلی است. تمرکز استراتژی برای این مؤسسات، حذف ضعف های داخلی برای دنبال کردن فرصت های به دست آنده است؛ ناحیۀ چهارم (استراتژی های WT)، مؤسسه ضمن داشتن ضعف های داخلی با تهدید های مهمی نیز مواجه است. بنابراین در موقعیتی خطرناک قرار دارد و حالت دفاعی خواهد داشت(پیرس و رابینسون 1381: 310-307).

 

 

 

روشن است که استراتژی منابع انسانی سازمان و روابط با کارکنان بر عملکرد سازمان مؤثر است (بیکر و گرهارت ، 1996؛ بوکسال و پرسل ، 2003). البته بنابر نظر اکثر اندیشمندان حوزۀ مدیریت منابع انسانی، میزان تأثیر استراتژی منابع انسانی و روابط کارکنان بر حسب تفاوت در عوامل اقتضایی و زمینه ای متغیر است(گرهارت  و فانگ ، 2005). یکی این عوامل، نیروی انسانی سازمان ها می باشد که یکی از مهم ترین مؤلفه ها و سرمایه های هر سازمان محسوب می شود(ساعتچی،1376).

 

 

 

 

 

یکی از مدل های ارزیابی عملکرد کارکنان،  مدل ACHIEVE است. مدلی که به مدیران در تعیین وجود مشکلات در عملکرد کمک می کند، هرسی و بلانچارد هفت عامل را بر عملکرد نیروی انسانی مؤثر دانسته اند که به منظور کمک به مدیران در تعیین علت وجود مشکلات عملکرد و به وجود آمدن استراتژی های تغییر به منظور حل این مشکلات طرح ریزی گردید(رضائیان، 2002).  که عبارتند از: توانایی  (دانش و مهارت)، وضوح  (درک یا تصور نقش)، کمک  (حمایت سازمانی)، انگیزه  (انگیزش یا تمایل)، ارزیابی  (آموزش و بازخورد عملکرد)، اعتبار  (اعمال معتبر و حقوقی کارکنان)، محیط  (تناسب محیطی). در واقع مدل Achieve عوامل ذیل را به عنوان عوامل اصلی و تأثیر گذار در عملکرد نیروی انسانی معرفی نموده است(احمدی، 2000).

 

 

 

بر اساس نتایج پژوهش های انجام شده،  از میان کلیۀ عوامل مؤثر در ارتقای عملکرد، نقش انسان، بسیار مهم تر از سایر عوامل است(جونز، 2008و مارک، 2007). نیروی انسانی شاغل در سازمان ها اصلی ترین سرمایه در اختیار مدیران است و مدیریت منابع انسانی مهم ترین و شاید اصلی ترین وظیفه مدیران می باشد(فصیحی، 2005). تحقیقات انجام شده، ارزیابی عملکرد کارکنان را تابعی از متغیرهای هفت گانه (توان، شناخت شغل، حمایت سازمانی، انگیزه، بازخورد عملکرد، اعتبار، سازگاری محیطی) می داند که ارتقا هر کدام از عوامل فوق منجر به افزایش عملکرد  نیروی انسانی خواهد شد. 

 

 

 

از آنجا که در پژوهش حاضر از چارچوب مدل SWOT  برای استراتژی منابع انسانی و  مدل ACHIEVE برای عملکرد کارکنان استفاده می شود. از این رو محقق بر آن شد که با بهره گیری از این مدل های فوق دیدگاه مدیران شرکت نفت و گاز غرب استان کرمانشاه را در خصوص استراتژی منابع انسانی با  عملکرد کارکنان را  ارزیابی نماید.

 

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب            

                                               

 

فصل دوم: مبانی نظری و پیشینه تحقیق

2-1.  مقدمه 18

2-2.  مفهوم و فرایند استراتژی 18

2-2-1. تعریف استراتژی 18

2- 2-2. مفهوم استراتژی 19

2-2-3. مزیت رقابتی 19

2-2-4. قابلیت های متمایز 20

 2-2-5.  هماهنگی استراتژیک 20

2-2-6. مبانی استراتژی  21

2-2-7. قصد استراتژیک 21

2-3. استراتژی منبع- محور  22

2-4. توان استراتژیک 22

 2-5. مدیریت استراتژیک 22

2-6. تدوین استراتژی 24

2-7. نگرش سیستماتیک به تدوین استراتژیک 24

2-8. واقعیت فرایند تدوین استراتژی 25

2-9. واقعیت مدیریت استراتژیک 27

 2-10. استراتژی منابع انسانی 27

2-10-1. مدیریت استراتژیک منابع انسانی و استراتژی های منابع انسانی 27

2-10-2. استراتژی سرباز وفادار 28

2-10-3. استراتژی نیروی کار قراردادی 28

2-10-4. استراتژی متخصص متعهد 29

2-10-5. استراتژی پیمانکارانه 29

2-11. تعریف استراتژی منابع انسانی 29

2-12. انواع استراتژی منابع انسانی 30

2-13. استراتژی عام منابع انسانی 30

2-13-1. یک شرکت تولیدی 30

2-14. استراتژی خاص منابع انسانی 31

2-14-1. استراتژی منابع انسانی مؤسسات آموزش عالی 31

2-15. معیارهای استراتژی اثربخش منابع انسانی 32

2-16. تعبیری از استراتژی مطلوب منابع انسانی 32

2-17. نقش استراتژی منابع انسانی در سازمان های متعالی و ارتباط آن با استراتژی سازمان 33

2-18. تدوین و استقرار استراتژی منابع انسانی در سازمان های متعالی 34

2-19. نقش استر اتژی های منابع انسانی و ارتباط آن با استراتژی سازمان 35

2-20. تعریف عملکرد 37

2-21. مفهوم عملکرد 38

2-22. انواع عملکرد 40

2-23. عملکرد از دیدگاه اسلام 41

2-24. جلوه های عملکرد 41

2-25. ارزیابی عملكرد 42

2-26. تعریف ارزیابی عملكرد 42

2-27.  اهداف ارزیابی عملکرد 43

2-28. رویكردها و روش های ارزشیابی عملكرد 44

2-29. فواید ارزیابی عملکرد 45

2-30. عوامل مؤثر در ارزیابی عملکرد 46

2-31. ارزیابی عملکرد در کشورهای مختلف 47

2-31-1. ارزیابی عملکرد در ایران 47

2-31-2. ارزیابی عملکرد بر مبنای استراتژی های توسعه پایدار در کانادا 47

2-31-3. راهنمای ارزیابی عملکرد دولت محلی آمریکا 48

2-31-4. نظام ارزیابی عملکرد در پاکستان 49

 2-31-5. بازرسی اداری  در ژاپن 49

2-32. ارزشیابی از دیدگاه اسلام 50

2-32-1.  ارزشیابی از دیدگاه  قرآن و احادیث 50

2-32-2. ارزشیابی در جهان 51

2-32-3. ارزشیابی در ایران 52

2-33. معیارهای ارزشیابی عملکرد 52

2-34.  ابعاد ارزیابی عملکرد دولت و بخش عمومی 54

 2-35. الگو های متداول ارزیابی عملکرد 56

2-36. عناصر اصلی نظام ارزیابی عملکرد 57

2-36-1. جمع آوری اطلاعات 57

2-36-2. ارزیابی و سنجش 57

2-36-3.  اقدامات اصلاحی 57

2-36-4. شبکه ارتباطی 57

2-37. کاربردهای ارزیابی عملکرد 57

2-37-1. برنامه ریزی نیروی انسانی 57

2-37-2.کارمند یابی و انتخاب 58

2-37-3.آموزش و تربیت کارکنان 58

2-37-4. تعیین مسیر شغلی 58

2-37-5. حقوق و مزایا 58

2-37-6. شناخت استعداد بالقوه کارکنان 59

2-38.  كاربردهای ارزیابی عملكرد 60

 2-38-1. كاربردهای مدیریتی 60

2-38-2.  كاربردهای پرورشی 61

2-39. بازخورد ارزیابی عملكرد 61

 2-40. مدیریت عملكرد كارآمد 62

2-41. ارزیابی چندگانه یا 360 درجه 62

2-42. مدیریت بر مبنای هدف 63

2-43. فرایند مدیریت بر مبنای هدف شامل چهار مرحله است 64

 2-44. عملکرد  نیروی انسانی 65

2-45. نقش عملکرد در سازمان ها 65

2-46. اهمیت عملکرد در سازمان های كشور 66

2-47. طرح ریزی تکنولوژی اطلاعات در عملکرد سازمان 66

2-48. تأثیر فناوری اطلاعات بر عملکرد 68

2-49. عوامل مؤثر بر عملکرد نیروی كار 70

2-50. دیدگاه های مختلف در مورد عملکرد 71

2-51. شاخص های عملکرد 73

2-52. انواع شاخص های اصلی عملکرد 74

2-53. بررسی نقش سیستم ارزیابی عملكرد كاركنان در بهسازی نیروی انسانی 74

2-54. نقش عوامل رفاهی در ارتقای عملکرد نیروی انسانی 75

2-55. نقش مدیریت در بهبود عملکرد کارکنان 75

2-56. راه های بهبود عملکرد 76

2-57. خطاهای بالقوه در سیستم‌های ارزشیابی عملكرد 76

2-58. عوامل و ویژگی های موثر بر اثربخشی سیستم‌های ارزشیابی عملكرد 79

2-59. دیدگاه های سنتی و نوین در ارزیابی عملکرد 80

2-60. ارزیابی بر اساس مدیریت برمبنای هدف 81

2-61. مزایا ی نظام ارزیابی عملكرد 82

2-62. دلایل مخالفت اغلب سازمان‌ها با ارزیابی عملکرد 83

2-63. مشكلات ارزیابی عملكرد 84

2-63-1. عینیت نداشتن 84

2-63-2. تعمیم 84

2-63-3. سختگیری، تساهل یا محافظه كاری 84

2-63-4. تازگی 85

2-63-5. مقایسه 85

2-63-6. محاكمه بجای ارزیابی 85

2-63-7. تعصبات شخصی ارزیاب 85

2-63-8.  پایان سخن 86

2-64. میانگین زمانی ارزیابی عملکرد 86

2-65. معیارهای ارزیابی عملکرد 87

2-66. ارتباط بین ارزیابی عملکرد، ارزشیابی شغل، میزان حقوق و مزایا 88

2-67. روش های مختلف ارزیابی عملکرد 88

2-67-1. روش امتیازبندی 88

2-67-2. روش رتبه‌بندی مستقیم 89

2-67-3. روش‌های غیر متدوال 90

2-67-4.  روش حصول اطمینان از برابری ارزیابی های انجام شده در مورد کلیه کارکنان 90

2-67-5. خطای هاله‌ای 91

2-67-6. عامل سنجی 92

2-67-7. روش مبتنی بر اساس مدیریت بر مبنای هدف 92

2-67-8. روش توصیفی 92

2-67-9. روش قیاسی 92

2-67-10. روش درجه بندی 92

2-67-11. مقایسه دو به دو 92

2-68. هدف نهایی از ارزیابی عملکرد 93

2-69. ضرورت اندازه گیری و ارزشیابی عملکرد 93

2-70. اشتباهات ناشی از ارزیابی عملکرد کارکنان 94

2-71. نظریه های ارزشیابی عملکرد 97

2-72. فرایند ارزیابی عملکرد 98

2-73. چرخه چهار مرحله ای ارزیابی عملکرد 99

2-73-1. جلسه گفتگو آغاز ارزیابی عملکرد 99

2-73-2.  مرحله بررسی طی دوره ارزیابی 99

2-73-3. مرحله سنجش نتایج ارزیابی 99

2-73-4. جلسه گفتگو یا مصاحبه پایان دوره 100

2-74. مبانی حاکم بر نظام ارزیابی عملکرد 100

2-74-1. از دیدگاه مبانی ارزشی اسلام 100

2-74-1-1. جلوگیری از خطا 100

2-74-1-2. پیشگیری از فساد 100

2-74-1-3.  جلوگیری از ضایع شدن منابع و امکانات 101

2-74-1-4. انتخاب احسن در برنامه ریزی ها و سیاست گذاری ها 101

2-75-1. از دیدگاه علم مدیریت 101

2-75-2-1. ارتقاء کیفیت و افزایش بهره وری 101

2-75-2-2. تصمیم گیری بهتر 102

2-75-2-3. جمع آوری اطلاعات مورد نیاز برای پاسخ گویی 102

2-75-2-4. مشارکت عمومی کارکنان 102

2-75-2-5.  ایجاد امکان مقایسه و رقابت سالم 103

2-75-2-6.  ایجاد احساس مسؤلیت پذیری برای وصول به اهداف 103

2-75-2-7. تقویت روحیه کارکنان 103

2-75-2-8. دستیابی به راه حل های جدید متناسب 103

2-76. اصول حاکم بر ارزیابی عملکرد 104

2-77. الگوی فیشر برای ارزیابی عملکرد 104

2-78. الگوی اعتبار سنجی روشی برای ارزیابی عملکرد ارگان های دولتی 105

2-79. اهمیت ارزیابی و مدیریت عملکرد 105

2-80. سابقه تحقیقات و مطالعات انجام گرفته در ایران 108

2-81. سابقه تحقیقات و مطالعات انجام گرفته در خارج 121

2-82. مدل تحلیلی تحقیق 122

 

 

 

 

منابع 

منابع فارسی 

منابع لاتین

 

 

 

 

 

  • پاورپوینت درس روانشناسی پرورشی نوین

    پاورپوینت درس روانشناسی پرورشی نوین رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت درس روانشناسی پرورشی نوین جهت رشته رواشناسی و علوم تربیتی در قالب 29 اسلاید و با فرمت pptx به صورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش    …

  • دانلود تحقیق درباره سلامت و معیارهای آن word

    دانلود تحقیق درباره سلامت و معیارهای آن word رفتن به سايت اصلي هدف از این تحقیق بررسی سلامت و معیارهای آن با فرمت docx در قالب 21 صفحه ورد بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش می باشد  …

  • پاورپوینت نسل بندی شبکه تلفن

    پاورپوینت نسل بندی شبکه تلفن نسل اول تلفن های همراه نسل های شبکه های تلفن همراه نسل های تلفن همراه پاورپوینت نسل تلفن های همراهPPT رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت نسل بندی شبکه تلفن جهت رشته کامپیوتر و IT در…

  • دانلود پاورپوینت بررسی معماری بنای تالار شهر لندن

    دانلود پاورپوینت بررسی معماری بنای تالار شهر لندن پاورپوینت معماری دانلود پاورپوینت معماری مدرن پاورپوینت تحلیل معماری بنا پاورپوینت درمورد معماری بنای تالار شهر لندن دانلود پاورپوینت آماده معماری تالار شهر لندن رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت بررسی معماری…

  • پایان نامه کارشناسی ارشد رشته ریاضی کاربردی با عنوان مساله زمانبندی و حل آن با استفاده از رنگ‌آمیزی گراف‌ها

    پایان نامه کارشناسی ارشد رشته ریاضی کاربردی با عنوان مساله زمانبندی و حل آن با استفاده از رنگ‌آمیزی گراف‌ها زمانبندی با استفاده از نظریه گراف‌ها نظریه گراف‌ها زمانبندی كلاس زمانبندی امتحانات رنگ‌آمیزی گراف‌ها مدلسازی مساله زمانبندی دانلود پایان نامه کارشناسی…

  • بررسی سلامت روان در نظریه های روانکاوی و نظریه های شناختی

    بررسی سلامت روان در نظریه های روانکاوی و نظریه های شناختی سلامت روان در روانشناسی پایان نامه سلامت روانی سلامت روان در نظریه های روانکاوی سلامت روان در نظریه های شناختی مشخصه‌هاي سلامت رواني و شخصيت سالم رفتن به سايت اصلي هدف از…

  • دانلود تحقیق استراتژی صادرات با فرمت ورد

    دانلود تحقیق استراتژی صادرات با فرمت ورد رفتن به سايت اصلي هدف از این تحقیق بررسی استراتژی صادرات با فرمت docx در قالب 30 صفحه ورد بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش می باشد     فهرست مطالب…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق رضایت تحصیلی 51 صفحه

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق رضایت تحصیلی 51 صفحه فصل دوم پایان نامه رضایت تحصیلی مبانی نظری رضایت تحصیلی پیشینه تحقیق رضایت تحصیلی پیشینه داخلی رضایت تحصیلی پیشینه خارجی رضایت تحصیلی پیشینه پژوهش رضایت تحصیلی پیشینه نظری رضایت تحصیلی ادبیات…

  • پاورپوینت مدیریت و کنترل پروژه

    پاورپوینت مدیریت و کنترل پروژه پاورپوینت مدیریت پروژه چیست پاورپوینت کنترل پروژه چیست پاورپوینت كنترل پروژه پاورپوینت مدیریت و کنترل پروژه دانلود پاورپوینت مدیریت و کنترل پروژه رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت مدیریت و کنترل پروژه جهت رشته مدیریت…

  • پاورپوینت کتاب فیزیولوژی ورزشی 2 تألیف اسکات کی. پاورز، ادوارد تی. هاولی ترجمه دکتر نیک بخت

    پاورپوینت کتاب فیزیولوژی ورزشی 2 تألیف اسکات کی. پاورز، ادوارد تی. هاولی ترجمه دکتر نیک بخت کلمات کلیدی : دانلود پاورپوینت کتاب فیزیولوژی ورزشی 2 تألیف اسکات کی. پاورز، ادوارد تی. هاولی ترجمه دکتر نیک بخت پاورپوینت کتاب فیزیولوژی ورزشی…

  • مبانی نظری مدیریت استراتژیک منابع انسانی در معاونت نیروی انسانی سازمان ناجا

    مبانی نظری مدیریت استراتژیک منابع انسانی در معاونت نیروی انسانی سازمان ناجا مدیریت استراتژیک مدیریت استراتژیک منابع انسانی مدیریت استراتژیک منابع انسانی در سازمان مدیریت استراتژیک منابع انسانی در سازمان ناجا مبانی نظری مدیریت استراتژیک منابع انسانی مبانی نظری مدیریت…

  • پاورپوینت تحلیل و بررسی گرمابه

    پاورپوینت تحلیل و بررسی گرمابه پاورپوینت تحلیل و بررسی گرمابه معماری حمام گرمخانه استخریا چاله حوض شاه نشین حمام خسرو آقا اصفهان حمام چهار فصل اراک حمام وکیل شیراز حمام گنجعلی خان کرمان حمام علی آقا اصفهان حمام خان یزد…

  • جایگاه قرآن و فقه در وضع قوانین

    جایگاه قرآن و فقه در وضع قوانین دانلود مقالات حقوق تدوین مقررات با استفاده از قرآن و فقه جایگاه و قلمرو فقه و قرآن در حقوق موضوعه ایران جایگاه قرآن و فقه در تدوین مقررات حقوق موضوعه قلمرو فقه و…

  • بررسی تاریخچه و انواع بیمه در ایران و جهان

    بررسی تاریخچه و انواع بیمه در ایران و جهان پیشینه تحقیق صنعت بیمه انواع بیمه در ایران و جهان مروری بر صنعت بیمه  تاریخچه بیمه در جهان  تاریخچه بیمه در ایران جایگاه بیمه بعد از انقلاب اسلامی بیمه در جهان امروز…

  • ارزیابی عملکرد بانک دی با رویکرد BSC

    ارزیابی عملکرد بانک دی با رویکرد BSC ارزیابی عملکرد در بانک ارزیابی عملکرد کارکنان بانک دی شاخص های ارزیابی عملکرد بانک ارزیابی عملکرد کارکنان با کارت امتیازی متوازن ارزيابي عملكرد سازمان با روش كارت امتيازي متوازن (bsc) مقاله ارزیابی عملکرد…

  • دانلود پاورپوینت کتاب مهندسی نرم افزار 1 از پورامینی

    دانلود پاورپوینت کتاب مهندسی نرم افزار 1 از پورامینی پاورپوینت کتاب مهندسی نرم افزار 1 از پورامینی پاورپوینت کتاب مهندسی نرم افزار پرسمن پاورپوینت کتاب مهندسی نرم افزار سامرویل پاورپوینت جزوه مهندسی نرم افزار پیشرفته رفتن به سايت اصلي دانلود…

  • پاورپوینت آشنایی با مبانی فلسفی برنامه‏ درسی

    پاورپوینت آشنایی با مبانی فلسفی برنامه‏ درسی رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت آشنایی با مبانی فلسفی برنامه‏ ی درسی جهت رشته آموزشی در قالب 31 اسلاید و با فرمت pptx به صورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش…

  • پاورپوینت قواعد حقوقی ناظر بر بازاریابی الکترونیکی

    پاورپوینت قواعد حقوقی ناظر بر بازاریابی الکترونیکی کلمات کلیدی : پاورپوینت قواعد حقوقی ناظر بر بازاریابی الکترونیکی قواعد حقوقی ناظر بر بازاریابی الکترونیکی تحقیق قواعد حقوقی ناظر بر بازاریابی الکترونیکی تعریف بازاریابی اینترنتی اصول بازاریابی اینترنتی قواعد مشترک وکاربردی درتبلیغات…

  • پاورپوینت انواع ناسازگاری کودکان

    پاورپوینت انواع ناسازگاری کودکان پاورپوینت ناسازگاری کودکان با یکدیگر پاورپوینت ناسازگاری کودکان در مدرسه پاورپوینت ناسازگاری کودکان ابتدایی پاورپوینت درمان ناسازگاری کودکان پاورپوینت تعریف ناسازگاری کودکان پاورپوینت علت ناسازگاری کودکان پاورپوینت ناسازگاری در کودکان پاورپوینت علل ناسازگاری کودکان در مدرسه…

  • بینش‌های جامعه شناسی اروینگ گافمن

    بینش‌های جامعه شناسی اروینگ گافمن گافمن نظریه انسان شناسی انسانشناسی جامعه شناسی خرد کنش متقابل نمادین مکتب شیکاگو هویت اجتماعی فضای مجازی دانلود مقاله بینش‌های جامعه شناسی اروینگ گافمن سیستم همکاری در فروش فایل فایلینا همکاری در فروش فایل فروش…

  • کتاب برنامه ریزی خطی بازارا ترجمه دکتراسماعیل خرم

    کتاب برنامه ریزی خطی بازارا ترجمه دکتراسماعیل خرم کتاب برنامه ریزی خطی بازارا ترجمه دکتراسماعیل خرم رفتن به سایت اصلی کتاب برنامه ریزی خطی بازارا ترجمه دکتراسماعیل خرم کتاب به تعداد 315 صفحه pdf   کتاب تحقیق در عملیات نوشته…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق امنیت در ابر با امضای دیجیتالی

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق امنیت در ابر با امضای دیجیتالی مبانی نظری امنیت در ابر با امضای دیجیتالی دانلود مبانی نظری امنیت در ابر با امضای دیجیتالی پیشینه تحقیق امنیت در ابر با امضای دیجیتالی ادبیات نظری امنیت در…

  • ماهیت و توصیف اختلال هراس خاص و بررسی مفهوم شیوع شناسی آن

    ماهیت و توصیف اختلال هراس خاص و بررسی مفهوم شیوع شناسی آن کلمات کلیدی : اختلال هراس خاص علایم اختلال هراس خاص شیوع اختلال هراس خاص تشخیص اختلال هراس خاص پایان نامه اختلال هراس خاص طبقه بندی اختلال های اضطرابی…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت دانش و سرمایه فکری

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت دانش و سرمایه فکری مبانی نظری تاثیر سرمایه فکری بر عملکرد مالی مبانی نظری رابطه سرمایه فکری با عملکرد مالی در بانک مبانی نظری مدیریت سرمایه فکری مبانی نظری مدیریت دانش پیشینه و مبانی…

  • پاورپوینت مداخله پیشگیری از طلاق

    پاورپوینت مداخله پیشگیری از طلاق رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت مداخله پیشگیری از طلاق جهت رشته ی روان شناسی در قالب 52 اسلاید و با فرمت pptx به صورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش      …

  • پاورپوینت آنفلوانزای پرندگان تهدیدی برای ظهور پاندمی و نحوه ابتلاء انسانی

    پاورپوینت آنفلوانزای پرندگان تهدیدی برای ظهور پاندمی و نحوه ابتلاء انسانی پاورپوینت آنفلوانزای پرندگان در انسان پاورپوینت آنفلوانزای پرندگان علائم پاورپوینت آنفلوانزای پرندگان ppt پاورپوینت آنفلوانزای پرندگان در ایران پاورپوینت آنفلوانزای پرندگان مقاله رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت آنفلوانزای پرندگان…

  • پاورپوینت بررسی آثار باستانی اصفهان

    پاورپوینت بررسی آثار باستانی اصفهان پاورپوینت بررسی آثار باستانی اصفهان آثار باستانی اصفهان کاخ عالی قاپو میدان نقش جهان (امام) عمارت هشت بهشت پل خواجو میدان کهنه(سبزه میدان) کوه آتشگاه کلیسای وانک منار علی پل چوبی مسجد جامع نایین ابیانه…

  • استقرار و پیاده سازی CRM در آژانس های مسافرتی با مدل های ارایه شده در زمینه پیاده سازی CRM

    استقرار و پیاده سازی CRM در آژانس های مسافرتی با مدل های ارایه شده در زمینه پیاده سازی CRM اهمیت ولزوم اجرای CRM مدیریت ارتباط با مشتری در آژانس های مسافرتی ضرورت اجرای CRM در دفاتر خدمات گردشگری مزایای CRM…

  • ارزیابی عملکرد مدیریت منابع انسانی در دانشگاه

    ارزیابی عملکرد مدیریت منابع انسانی در دانشگاه سیستم های هوش تجاری روش های ارزیابی عملکرد مدیریت عملکرد منابع انسانی ارزیابی عملکرد مدیریت منابع انسانی در سازمان نقش ارزیابی عملکرد در فرآیند توسعه منابع انسانی سازمان ارزیابی عملکرد به وسیله تکنیک…

  • پرسشنامه شناسایی و بررسی عوامل موثر بر پیاده سازی تولید ناب در شرکت ماشین سازی اراک

    پرسشنامه شناسایی و بررسی عوامل موثر بر پیاده سازی تولید ناب در شرکت ماشین سازی اراک پرسشنامه تولید ناب دانلود پرسشنامه تولید ناب پرسشنامه استاندارد تولید ناب دانلود پرسشنامه استاندارد تولید ناب پرسشنامه پیاده سازی تولید ناب پرسشنامه عوامل موثر…

  • دانلود پاورپوینت پری لب مبحث آمینو اسيدها

    دانلود پاورپوینت پری لب مبحث آمینو اسيدها رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت پری لب مبحث آمینو اسيد ها جهت رشته علوم آزمایشگاهی در قالب 11 اسلايد و با فرمت pptx به صورت کامل و جامع و با قابليت ويرايش…

  • پاورپوینت آموزشی درس روش ها و فنون تدریس

    پاورپوینت آموزشی درس روش ها و فنون تدریس رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت آموزشی درس روش ها و فنون تدریس جهت رشته آموزشی در قالب 136 اسلاید و با فرمت pptx به صورت کامل و جامع و با قابلیت…

  • دانلود تحقیق درباره اصول و هدف های آموزش و پرورش word

    دانلود تحقیق درباره اصول و هدف های آموزش و پرورش word رفتن به سايت اصلي هدف از این تحقیق بررسی اصول و هدف های آموزش و پرورش با فرمت docx در قالب 16 صفحه ورد بصورت کامل و جامع و…

  • دانلود تحقیق در مورد دلبستگی docx

    دانلود تحقیق در مورد دلبستگی docx دانلود تحقیق دلبستگی تحقیق دلبستگی doc تحقیق کامل دلبستگی تحقیق درباره دلبستگی تحقیق با موضوع دلبستگی تحقیق دلبستگی با فرمت ورد تحقیق در مورد دلبستگی چیست تحقیق دانش آموزی درباره دلبستگی تحقیق دانشجویی درباره…

  • پروپوزال بررسی تاثیر ساختار سازمانی بر رضایت شغلی

    پروپوزال بررسی تاثیر ساختار سازمانی بر رضایت شغلی رضایت شغلی ساختار سازمانی رضایت شغلی کارکنان دانشگاه آزاد تاثیر ساختار سازمانی بر رضایت شغلی بررسی تاثیر ساختار سازمانی بر رضایت شغلی دانلود پروپوزال تاثیر ساختار سازمانی بر رضایت شغلی دانلود پروپوزال…